Saltar al contenido
DEPARTAMENTO DE BIOLOGÍA Y GEOLOGÍA
facebook
twitter
youtube

BIOLOCUS

Pako Simarro

Llamar al soporte 96 681 60 70
Soporte por correo electrónico info@biolocus.es
Ubicación Carrer Galotxa 1, Altea
  • BIOLOCUS
  • NIVELES
    • Secundaria
    • Bachillerato
    • FPB
  • DEPARTAMENTO
    • Pendientes
    • Materias
  • PROYECTOS
    • Proyectos Biología Geología 1ESO
      • Cuaderno de Bitácora estelar
      • La Célula
      • NaturAltea – Cap Negret
      • NaturAltea – El río no ríe
      • NaturAltea – Faro del Albir
    • Proyectos Biología Geología 3ESO
    • Proyectos Biología Geología 4ESO
    • Proyectos Cultura Científica 4ESO
    • Proyectos Anatomía Aplicada 1BAC
  • APUNTES
  • PROGRAMACIONES
  • MISCELÁNEA
    • VIDEOS

El riu no riu – Tasca 3: L’estructura de les plantes

Inicio > NATURALTEA > El riu no riu > El riu no riu – Tasca 3: L’estructura de les plantes

El riu no riu – Tasca 3: L’estructura de les plantes

Publicada el noviembre 20, 2017 por Pako Simarro
0

L’estructura de les plantes


Per fer una classificació científica de les espècies vegetals, necessitem uns criteris que ens permeten diferenciar-les. Al regne vegetal, els botànics fan servir com a criteris comuns la presència o absència d’una estructura dividida en arrel, tija i fulles (corm), la presència de vasos conductors o la producció de llavors o espores. A un segon nivell s’utilitzen com a criteris de classificació la forma de l’arrel, la morfologia de les fulles, de les tiges i, sobretot, de la flor i el fruit. Anem a practicar amb alguns d’ells. 


1) Les plantes superiors tenen una estructura interna anomenada corm, que podeu estudiar als següents enllaços i al vídeo de Bio[eso]sfera:
  • L’estructura del corm (Projecte Biosfera): http://recursos.cnice.mec.es/biosfera/alumno/1ESO/reino_vegetal/contenido4.htm#
  • Les parts de la planta /Projecte EDAD):  http://recursostic.educacion.es/secundaria/edad/1esobiologia/1quincena12/index_1quincena12.htm

Estructura de les plantes:

Entra en les activitats per a entregar al tutor del tema sobre les plantes del Projecte EDAD, contesta les activitats i envia-les per correu al teu professor.

2) Per poder determinar i classificar les plantes heu de conèixer la terminologia que s’utilitza a les guies de plantes. Així, per poder familiaritzar-vos amb aquesta terminologia, treballareu el següent Taller de fulles. 


3) A més, heu de portar a classe diferents fulles arreplegades pel carrer, procurant que siguen les que es troben al terra o que, a arrancar-les, no espatllem la planta. Cada grup portarà 4-5 fulles. 

Els grups que no emporten cap fulla hauran d’utilitzar-ne les següents:

Aneu a classificar-les amb aquestes claus visuals. Us repartireu la feina, us intercambiaréis els fulls i cada un / a de classificar les 4 fulles que li hagin correspost. Per a això disposarà (o dibuixarà) el full en un foli i, a sobre d’anotar amb retoladors on s’observa els diferents criteris de classificació. Després ho explicarà als altres i entre tots aportareu idees per arribar a un acord.


Ampliació:

Les tiges són també un bon criteri a l’hora de classificar arbres. Anem a entrenar-nos observant primer aquesta classificació de les escorces d’alguns dels arbres ornamentals que podem trobar a la població.

 

Aquest treball d’ampliació es realitzarà en grup. Cada grup buscarà a Internet fotografies dels següents arbres i identificarà els seus troncs i el seu tipus de fulla. Col·locareu els resultats en un mural virtual amb Padlet (veure l’exemple més baix). El mural es valorarà amb aquesta rúbrica per avaluar un mural virtual.

 Arbres: Eucaliptus, roure, castanyer d’Índies, auró, xiprer, til·lus, plàtan de passeig i bedoll.


Clasificando plantas con Linneo. CSIC

  • Herbarium
  • Botanical
  • Arboles ornamentales
  • Tree bark 
  • Infojardin
  • Las plantas
  • las plantas y los hongos
  • Arboles
  • Frutos
  • Gure zuhaitzak
  • Zonas verdes urbanas: 36 parques a estudio
  • Arboles singularesEuskadi
  • Herbario UPN
  • Real Jardín Botánico
  • Proyecto Flora ibérica
  • El reino vegetal (Proyecto Biosfera)
  • Guía de plantas
  • Clave dicotómicadel IES Villegas
  • El reino de las plantas (Cuaderno de ciencias)
  • La reproducción de las plantas (Cuaderno de ciencias)
  • El nacimiento de una planta (vídeo)
  • Clasificación de los seres vivos (IES La Zafra)
  • Describimos las hojas de las plantas:   
  • Láminas de botánica general (I) (Aula2puntonet) 
  • Láminas de botánica general (II) (Aula2puntonet) 
  • Anatomía de una flor (IES Sotomayor)
  • Las plantas y los hongos (Proyecto EDAD)

DESCARGAS

taller_hojas_cuaderno_alumno

hojas para clasificar

cortezas arboles

bg1eso_ABP_3.3.1_cidead_activitats_plantes

Clasificación de las hojas

 

Entradas recientes

  • Lección 15.3: El sistema inmunitario y la salud abril 2, 2025
  • Lección 15.2. Inmunidad adaptativa abril 2, 2025
  • Lección 15.1. Barreras defensivas abril 2, 2025
  • Lección 14.3: Microbiología aplicada y médica marzo 27, 2025
  • Lección 14.2: Formas acelulares marzo 26, 2025

Comentarios recientes

    Archivos

    Categorías

    Meta

    • Acceder
    • Feed de entradas
    • Feed de comentarios
    • WordPress.org
    junio 2025
    L M X J V S D
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    30  
    « Abr    
    BIOLOCUS
    Carrer Galotxa 1, Altea
    966816070
    info@biolocus.es
    © 2025 BIOLOCUS | Tema para WordPress: Enlighten