Saltar al contenido
DEPARTAMENTO DE BIOLOGÍA Y GEOLOGÍA
facebook
twitter
youtube

BIOLOCUS

Pako Simarro

Llamar al soporte 96 681 60 70
Soporte por correo electrónico info@biolocus.es
Ubicación Carrer Galotxa 1, Altea
  • BIOLOCUS
  • NIVELES
    • Secundaria
    • Bachillerato
    • FPB
  • DEPARTAMENTO
    • Pendientes
    • Materias
  • PROYECTOS
    • Proyectos Biología Geología 1ESO
      • Cuaderno de Bitácora estelar
      • La Célula
      • NaturAltea – Cap Negret
      • NaturAltea – El río no ríe
      • NaturAltea – Faro del Albir
    • Proyectos Biología Geología 3ESO
    • Proyectos Biología Geología 4ESO
    • Proyectos Cultura Científica 4ESO
    • Proyectos Anatomía Aplicada 1BAC
  • APUNTES
  • PROGRAMACIONES
  • MISCELÁNEA
    • VIDEOS

Far de L’Albir – Tasca 3: Relacions alimentàries

Inicio > NATURALTEA > Far de L´Albir > Tasca 3 - Far de L´Albir > Far de L’Albir – Tasca 3: Relacions alimentàries

Far de L’Albir – Tasca 3: Relacions alimentàries

Publicada el octubre 24, 2017 por Pako Simarro
0

Relacions alimentàries


Les relacions alimentàries que s’estableixen en la biocenosi formen els diferents nivells tròfics (o alimentaris) que es donen en un ecosistema, passant la matèria i l’energia d’uns organismes a uns altres.

Les relacions de depredació són molt importants en la comunitat, ja que els éssers autòtrofs són capaços d’absorbir la llum del sol i fabricar la seua pròpia matèria orgànica, però els heteròtrofs no poden fer-ho, pel que han de menjar-se a altres éssers vius per poder obtenir matèria orgànica. 
 
Les relacions d’alimentació d’un ecosistema s’estableixen en forma de cadenes i de xarxes tròfiques (trofos vol dir alimentació, en grec), en les que cada població ocupa un nivell tròfic determinat, i es representen en forma de piràmides tròfiques.
 
1. Quina és la importància dels productors en una cadena tròfica? I dels descomponedors?
 
. Quines diferències hi ha entre cadena tròfica i xarxa tròfica? En realitat, existeixen les cadenes tròfiques?3. Representa una xarxa tròfica amb els següents éssers vius i classifica’ls en els diferents nivells tròfics: 

  • Consumidors terciaris:
  • Consumidors secundaris:
  • Consumidors primaris:
  • Productors:
. Quines diferències hi ha entre cadena tròfica i xarxa tròfica? En realitat, existeixen les cadenes tròfiques?3. Representa una xarxa tròfica amb els següents éssers vius i classifica’ls en els diferents nivells tròfics:

 Consumidors terciaris:

  • Consumidors secundaris:
  • Consumidors primaris:
  • Productors:

 


Productors:


REFORÇ – DISSENYA UNA XARXA TRÒFICA

MATERIALS
  • Un petit tauler de suro
  • Gomes elàstiques
  • Xinxetes
  • Targetes amb dibuixos d’animals
PROCEDIMENT
  1. En primer lloc, escollir diverses targetes d’animals i ordenar-les segons el nivell tròfic que ocuparien en un ecosistema.
  2. Després feu varies cadenes tròfiques mitjançant l’ús de les xinxetes per enganxar les targetes dels animals al tauler i connecteu-les amb les bandes de goma.
  3. A continuació, dissenyeu la vostra xarxa tròfica connectant diverses cadenes mitjançant bandes de goma que connecten animals que es pugan trobar e més d’una cadena
  4. Per últim, heu de tenir en compte que no hi ha plantes a les targetes, i una xarxa tròfica ha de començar pels productors! Així que heu d’agafar els llapis de colors i fer algunes targetes de plantes. Afegir-les a la vostra xarxa tròfica i connectar-les amb bandes de goma amb els herbívors.
ARTICLE ORIGINAL
  • Hands-on food web science for kids: http://b-inspiredmama.com/food-web-science-for-kids/

BIBLIOGRAFIA I ENLLAÇOS
  • Els ecosistemes (IES Alonso Quijano):  http://www.educa.madrid.org/web/ies.alonsoquijano.alcala/carpeta5/carpetas/quienes/departamentos/ccnn/CCNN-1-2-ESO/2eso/2ESO-12-13/Bloque-I/Tema-III-Ecosistemas/T-3-Ecosistemas.html
  • Ecosistemes (Projecte EDAD):  http://recursostic.educacion.es/secundaria/edad/2esobiologia/2quincena11/index_2quincena11.htm
  • Relacions tròfiques als ecosistemes (Projecte EDAD):  http://recursostic.educacion.es/secundaria/edad/4esobiologia/4quincena10/4quincena10_contenidos_2d.htm

DESCARGAS:

bg1eso_ABP_2.3.2_reforç

bg1eso_ABP_2.3.2

Entradas recientes

  • Lección 15.3: El sistema inmunitario y la salud abril 2, 2025
  • Lección 15.2. Inmunidad adaptativa abril 2, 2025
  • Lección 15.1. Barreras defensivas abril 2, 2025
  • Lección 14.3: Microbiología aplicada y médica marzo 27, 2025
  • Lección 14.2: Formas acelulares marzo 26, 2025

Comentarios recientes

    Archivos

    Categorías

    Meta

    • Acceder
    • Feed de entradas
    • Feed de comentarios
    • WordPress.org
    mayo 2025
    L M X J V S D
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    262728293031  
    « Abr    
    BIOLOCUS
    Carrer Galotxa 1, Altea
    966816070
    info@biolocus.es
    © 2025 BIOLOCUS | Tema para WordPress: Enlighten